niedziela, 21 lutego 2010

Pierogi ze słodkim twarożkiem

Specjalność mojej mamy - nigdzie nie jadłam lepszych pierogów. Farsz akurat tu jest bez znaczenia.

Składniki na ciasto pierogowe:

600 g mąki
2 jajka
szklanka ciepłej wody
szczypta soli

Składniki są takie mniej więcej, ponieważ istnieje ogólna zasada, że na każde 300 g mąki ma przypadać jedno jajko. Wody zaś daje się tyle, aby ciasto było dość luźne. Ja nie miałam problemów z uzyskaniem odpowiedniej konsystencji, ponieważ u mnie w domu pierogi były bardzo częstym elementem kulinarnym, więc miałam okazję napatrzeć się, jak powstają w rękach mistrzyni, czyli mojej mamy. Dlatego, jeżeli ktoś obawia się pierwszego razu, może podpatrzeć jak to robią doświadczone kucharki. Ciasto ma być luźne, lekko się ugniatać.

Należy zagnieść bardzo dokładnie wszystkie składniki.



Składniki na farsz:

pół kilo zmielonego twarogu
1 jajko
cukier (ilość w zależności od upodobań)
cukier waniliowy, lub aromat
szczypta soli.

Wszystkie składniki farszu dokładnie połączyć.

No i cała zabawa z zagniataniem pierogów jest dla cierpliwych. Wymaga nieco wprawy, ale nie jest trudna. Niektórzy rozwałkowują ciasto na placek i wykrawają kółka szklanką, a potem jeszcze wkładają kółko do "pierożnicy" i zalepiają pieroga. Dla mnie to jest dopiero pracochłonny sposób, bo ciasto, które zostanie z wycięcia kółek trzeba znowu wałkować i tak w kółko :-) Nie, nie, to nie dla mnie. Ja z porcji ciasta formuję wałek, kroję go na cząstki (mniej więcej tak jak na kopytka, tylko wałek trochę grubszy i cząstki większe), każdą z cząstek obtaczam w mące, a następnie rozwałkowuję na placek. Na każdy placek nakładam farsz i zalepiam.



Gotuje się pierogi w lekko osolonej wodzie, od wypłynięcia około 8 minut. Pierogi dobrze jest podczas gotowania zamieszać od spodu jakąś łychą, bo lubią się przykleić do dna garnka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
free counters