piątek, 5 lutego 2010

Fasolka po Teksańsku - Kuzynka Fasolki po Bretońskiu


Ten przepis wyszperała skądś moja mama i zrobiła, a mój mąż odleciał. Bardzo dobra potrawa. W smaku jakby połączenie fasolki po bretońsku i leczo. Ja osobiście nie robiłam, ale dostałam od mamy przepis razem z garem fasolki dla zachęty.



Składniki:
1,5 szklanki fasoli białej
2 puszku fasoli czerwonej
3 szt różnokolorowej papryki
2 cebule
3 ząbki czosnku
puszka pomidorów (podobno najlepsze z Lidla)
30 dag kabanosów lub kiełbasy
około 40 dag piersi z indyka, kurczaka lub podudzia z kurczaka
Olej
Przyprawy: kostka rosołowa, papryka w proszku lub w płatkach, cząber lub tylko przyprawa do dań z fasoli.

Fasolę białą namoczyć (najlepiej zalać woda na noc i zostawić), ugotować w tej samej wodzie lekko osolonej. Mięso pokroić w paski i podsmażyć na oleju, następnie przełożyć do ugotowanej fasoli. Na pozostałym tłuszczu podsmażyć cebulę, wyciśnięty lub posiekany czosnek, a potem pokrojoną w paski paprykę. Jak się lekko wszystko zeszkli przełożyć wszystko do fasoli razem z rozdrobnionymi pomidorami z puszki wraz z całą zalewą, przepłukaną czerwoną fasolą i pokrojoną w kosteczkę lub pół talarki kiełbasą. Dusić wszystko około 20 minut. Na koniec doprawić kostką rosołową, solą, pieprzem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
free counters