sobota, 20 marca 2010

Leniwe pierogi na leniwy obiad

Musiałam dzisiaj szybko wykombinować jakis obiad, po tym jak wróciłam z zakupowych wojarzy. No i ulepiłam pierogi leniwe, które uwielbiam odkąd pamiętam. A teraz uwielbiam je jeszcze bardziej, za to, że tak szybko i łatwo można je zrobić.

Składniki (na obiad dla całej rodziny):
1 kg twarogu
2 jajka
1,5 - 2 szklanki mąki
sól

Twaróg przepuscić przez praskę do ziemniaków, lub rozgniec tłuczkiem. Połączyć z resztą składników.
Wysypać mąkę na desce, rozprowadzić ręką. Z fragmentów zagniecionego ciasta utoczzyć wałeczki. Tępą stroną noża zrobić krateczkę (mam wrażenie, że bez tej krateczki nie byłyby juz takie dobre), po czym odcinać niewielkie kluseczki.
Wrzucać na wrząca, osoloną wodę, gotować dosłownie chwilę po wypłynięciu, bo łatwo się rozgotowują.
Podawać z masełkiem i bułką tartą lekko posypane cukrem.
Kiedys dodałam też cukier wanilowy do ciasta i smakowały też super.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
free counters