wtorek, 4 maja 2010

Angielskie bułeczki



Cytuję za Majaną przepis na bułeczki po prostu przepyszne. Nie pokładałam w nich z byt wielkich nadziei, a one mnie tak pozytywnie zaskoczyły. Polecam gorąco.



Składniki:
*450g mąki chlebowej
*2 łyżeczki soli
*1/2 łyżeczki cukru
*1 opakowanie drożdży instant (7g)- ja dalam 15g drożdży świeżych
*50g masła
*1 szklanka letniego mleka
*1 jajko

Do posmarowania:
*1 żółtko
*1 łyżka wody

Mąkę z solą przesiać do dużej miski, wsypać cukier i drożdże. Następnie dodać miękkie masło i rozetrzeć z mąką. Wlać mleko, wbić jajko i dokładnie wymieszać.
Wyrabiać ciasto przez 10 minut aż będzie gładkie i elastyczne. Włożyć do lekko naoliwionej miski i przykryć naoliwioną folią aluminiową. Zostawić do wyrośnięcia na około 1 godzinę lub do podwojenia objętości.
Po upływie tego czasu ciasto wyłożyć na stolnicę i zagniatać przez 2 -3 minuty. Podzielić na 12 równych kawałków i formować dowolne kształty. Ja zrobiłam okrągłe bułeczki, warkoczyki i świńskie ogonki :) Poukładać bułki w dość dużych odstępach na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i odstawić do wyrośnięcia na około 30 minut.
Piekarnik nagrzać do 220 stopni. Żółtko wymieszać z łyżką wody i posmarować bułeczki. Można je posypać sezamem lub makiem.
Piec 15-18 minut na złoty kolor.



A na świeżutkich bułeczkach pyszna wiosenna kanapeczka

1 komentarz:

  1. pysznie wygląda ta kanapka..kolorowa. a ja jeszcze bez śniadania :-)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
free counters